joi, 8 martie 2012

Vise triste....


"La multi ani , mamico! Azi e ziua ta! Plina de iubire-n dar ti-oi aduna, flori frumoase, mandre flori, rasarite-n prag de zori...La multi ani, La multi ani, mamica mea!...Eu cui ii spun la multi ani mamico?"


Acestea pot fi cuvintele unor copii care nu simt caldura, imbratisarea si iubirea din partea celei mai importante fiinte....Este trist si foarte dureros cand te gandesti ca unii copii nu au cui sa spuna azi "Mami, La multi ani!" ,
Pentru ei aceasta persoana nu exista....poate o stiu  din amintiri sau din poze...

Nu fiti indiferenti cu acesti copii care nu au un suflet drag pe nume MAMA langa ei.... sunt copii la fel ca noi care au nevoie de iubire, afectiune si o mangaiere....


Iar cei care aveti, NU UITATI DE MAMA VOASTRA!




 Mama

                                de George Cosbuc

În vaduri ape repezi curg
Si vuiet dau în cale,
Iar plopi în umedul amurg
Doinesc eterna jale.
Pe malul apei se-mpletesc
Carari ce duc la moara -
Acolo, mama, te zaresc
Pe tine-ntr-o cascioara.

Tu torci. Pe vatra veche ard,
Pocnind din vreme-n vreme,
Trei vreascuri rupte dintr-un gard.
Iar flacara lor geme:
Clipeste-abia din când în când
Cu stingerea-n bataie,
Lumini cu umbre-amestecând
Prin colturi de odaie.

Cu tine doua fete stau
Si torc în rând cu tine;
Sunt înca mici si tata n-au
Si George nu mai vine.
Un basm cu pajuri si cu zmei
Începe-acum o fata,
Tu taci s-asculti povestea ei
Si stai îngândurata.

Si firul tau se rupe des,
Caci gânduri te framânta.
Spui soapte fara de-nteles,
Si ochii tai stau tânta.
Scapi fusul jos; nimic nu zici
Când fusul se desfira...
Te uiti la el si nu-l ridici,
Si fetele se mira.

...O, nu! Nu-i drept sa te-ndoiesti!
La geam tu sari deodata,
Prin noapte-afara lung privesti -
- "Ce vezi?î întreab-o fata.
- "Nimic... Mi s-a parut asa!
Si jalea te rapune,
Si fiecare vorba-a ta
E plâns de-ngropaciune.

Într-un târziu, neridicând
De jos a ta privire:
- "Eu simt ca voi muri-n curând,
Ca nu-mi mai sunt în fire...
Mai stiu si eu la ce gândeam?
Aveti si voi un frate...
Mi s-a parut c-aud la geam
Cu degetul cum bate.

Dar n-a fost el!... Sa-l vad venind,
As mai trai o viata.
E dus, si voi muri dorind
Sa-l vad o data-n fata.
Asa vrea poate Dumnezeu,
Asa mi-e datul sortii,
Sa n-am eu pe baiatul meu
La cap, în ceasul mortii!

Afara-i vânt si e-nnorat,
Si noaptea e târzie;
Copilele ti s-au culcat -
Tu, inima pustie,
Stai tot la vatra-ncet plângând:
E dus si nu mai vine!
S-adormi târziu cu mine-n gând
Ca sa visezi de mine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu